C More täyttää 3 vuotta: Suositut alkuperäissarjat Aallonmurtaja, Roba, Onnela ja Sunnuntailounas saavat jatkoa

Ajankohtaista Suoratoisto

Suomalaiset sisältöjensä pariin koukuttanut C More -suoratoistopalvelu täyttää tänään 13. helmikuuta 3 vuotta.  Syntymäpäivän kunniaksi on julkaistu lisää tuotantokausia C Moren suosituimmille alkuperäissarjoille: Aallonmurtajasta ja Sunnuntailounaasta on tulossa kolmannet kaudet, Robasta 5. kausi ja Onnelasta 4. kausi. Tuoreen C More -asiakastutkimuksen mukaan yleisin suoratoistokatselun motiivi onkin sarjaan tai ohjelmaan koukussa oleminen.

Tänään 3 vuotta täyttävässä C More -suoratoistopalvelussa on nähty tähän mennessä 12 kautta suomalaisia alkuperäissarjoja. Kotimaisten C More -alkuperäissarjojen valtavan suosion käynnisti rikosdraama Aallonmurtajan ensimmäinen kausi syyskuussa 2017 ja sen jälkeen on päästy nauttimaan Onnela-, Ratamo-, Ex-Onnelliset-, Sunnuntailounas-, Roba-, Rehtori– ja Rantabaari -sarjojen tuotantokausista. Ensi viikolla C Moressa päivänvalon näkee uusi Hotel Swan Helsinki -sarja ja myöhemmin keväällä on luvassa vielä uutuuskomedia Paras vuosi ikinä sekä 3. tuotantokausi Ex-Onnelliset-sarjasta. 

C Moren suosituimpiin alkuperäissarjoihin koukuttuneille on luvassa ilouutisia, kun niistä useampi saa pian lisää tuotantokausia. C Moren kotimaisten alkuperäissarjojen buumin aloittaneesta Aallonmurtajasta tehdään 3. tuotantokausi, samaten vastikään jo toisen Kultaisen Venlansa parhaana komediasarjana voittaneesta Sunnuntailounaasta. Suositusta Roba-poliisidraamasta tehdään odotettu 5. kausi ja Onnelasta 4. kausi. Eilen julkistettiin myös upouusi Karkurit-draamasarja, joka keskittyy paossa olevia rikollisia etsivän poliisin erikoisyksikön toimintaan. 

”Kun olimme perustamassa C Morea vuonna 2017, tavoitteemme oli tarjota laadukasta sisältöä suomalaisille kuluttajille. Heti alusta alkaen lähdimme kehittämään C Morelle omia alkuperäissarjoja. Onkin mahtavaa, että julkaisemistamme sarjoista tulee jo kolmansia ja neljänsiä kausia. Voimme siis todeta, että ne ovat vakiinnuttaneet paikkansa suomalaisen yleisön parissa”, kertoo MTV:n toimitusjohtaja Johannes Leppänen

”Kotimaisilla alkuperäissarjoilla on C Moren suosion kasvamiselle iso merkitys. Olemme kiitollisia päästessämme tekemään yhteistyötä Suomen arvostetuimpien tuotantoyhtiöiden, käsikirjoittajien, ohjaajien sekä tietysti näyttelijöiden kanssa”, iloitsee draamapäällikkö Jani Hartikainen MTV:ltä. 

Digitalist Groupin MTV:n Hautomo-asiakasyhteisössä tekemän tuoreen tutkimuksen mukaan yleisin suoratoistokatselun motiivi onkin sarjaan tai ohjelmaan koukuttuminen. Tutkimuksessa selvitettiin, miten suoratoistopalveluiden ja ohjelmien katselupäätös muodostuu, ja mitkä tekijät vaikuttavat suoratoistopalvelun tai ohjelman valintatilanteessa. Tutkimus tehtiin C Moren kolmivuotispäivän kynnyksellä, loppuvuodesta 2019. 

Jopa 83 % tutkimukseen vastanneista kertoi olevansa joko erittäin tai melko koukussa tiettyyn sarjaan tai ohjelmaan. Monet seuraavat myös useampaa sarjaa kerrallaan – lähes 60 % tutkimukseen vastaajista seuraa samanaikaisesti 3-5 sarjaa suoratoistopalveluista. Tutkimuskokonaisuus sisälsi kaksi kyselyä ja laajan päiväkirjatehtävän, joihin osallistui yhteensä noin 80 suoratoistopalveluiden käyttäjää.