Lentävä Niko-poro saa jatkoa uudessa itsenäisessä seikkailussa Lentävä Niko-poro saa jatkoa uudessa itsenäisessä seikkailussa

Lentävä Niko-poro saa jatkoa uudessa itsenäisessä seikkailussa

Ajankohtaista Elokuvat

Suomen elokuvasäätiö on myöntänyt tuotantotuen Niko ja myrskyporot -animaatioelokuvalle, jossa lentävä Niko-poro joutuu uusiin seikkailuihin. Aiemmat kaksi menestynyttä Niko -elokuvaa ovat Niko -lentäjän poika (2008) ja Niko 2 -lentäjäveljekset (2012).

Elokuvan tuottavat Hannu Tuomainen ja Antti Haikala ja sen ovat käsikirjoittaneet Kari Juusonen, Hannu Tuomainen ja Marteinn Thorisson. Elokuvan ohjaavat Kari Juusonen ja Jørgen Lerdam. Kuten kaksi aiempaa Niko-elokuvaa, hanke on neljän maan kansainvälinen yhteistuotanto, jossa Animaker Oy toimii päätuottajana ja osatuottajina mukana ovat Ulysses Films (Saksa), Moetion Films (Irlanti) sekä A. Film Production (Tanska). Elokuvan budjetti on 7,2 miljoonaa euroa ja Niko ja myrskyporot -elokuvan teatteriensi-ilta on Suomessa syksyllä 2024.

Tuottaja Hannu Tuomainen iloitsee, ”Pienen tauon jälkeen on ollut hienoa huomata, että Nikosta on tullut kansainvälisesti tunnettu hahmo, jonka uusia seikkailuja on odotettu ja jatkuvasti toivottu. Laadukkaan ja siksi kalliin elokuvan rahoitukseen osallistuvat lähes kaikki tahot, jotka ovat tukeneet molempaa aiempaa elokuvaa ja mikä parasta, suuri osa edellisten elokuvien kokeneesta tekijätiimistä on myös täydellä innolla mukana. Itselleni Nikosta on tullut kuin oma lapsi, jonka kehitystarinaa on hieno päästä jatkamaan uudella tarinalla.”

Kolmannessa Niko-elokuvassa poropoika Nikon elämään on tulossa suuri muutos, kun Joulupukin lentojoukkoihin avautuu paikka uudelle lentokokelaalle. Nikon isä Raavas haluaa pojan jatkavan hänen työtään, vaikka äidin mielestä lentäjien elämä ei ole Nikolle sovelias juttu. Niko päättää kuitenkin lähteä pois kotoa, mutta joutuukin yllättäen kilpailemaan kokelaan paikasta.

Ensimmäinen Niko-elokuva, Niko – lentäjän poika, voitti parhaan elokuvan ja parhaan käsikirjoituksen Jussi-palkinnot. Aiemmat kaksi Niko-elokuvaa keräsivät Suomessa lähes 400 000 katsojaa elokuvateattereissa sekä kansainvälisesti elokuvateattereissa molemmat elokuvat ylittivät 3 miljoonaa katsojan rajan.

Lähde: Nordisk Film


Muuta mielenkiintoista luettavaa

Mitä on hakukoneoptimointi?

Hakukoneoptimointi (SEO) tarkoittaa verkkosivuston optimointia siten, että se nousee hakutuloksissa korkeammalle ja saa enemmän näkyvyyttä hakukoneissa, kuten Google. Tärkein tavoite on lisätä verkkosivuston liikennettä ja parantaa sen näkyvyyttä potentiaalisille asiakkaille. SEO:n avulla verkkosivusto voi kilpailla tehokkaammin muiden saman alan sivustojen kanssa ja saada enemmän kävijöitä ja potentiaalisia asiakkaita.

Miksi valita Rahalaitos?

Rahalaitos on yksi Suomen suosituimmista lainojen kilpailutuspalveluista, joka auttaa sinua löytämään parhaan lainatarjouksen nopeasti ja helposti. Rahalaitoksen kautta voit kilpailuttaa lainasi useilla eri rahoitusyhtiöillä samanaikaisesti, ja saat tarjoukset nopeasti. Rahalaitoksen palvelu on täysin ilmainen, ja sen käyttäminen ei sido sinua mihinkään.

Ruokakauppa netissä – tilaa helposti kotiinkuljetuksella

Ruokakauppa netissä säästää aikaa ja vaivaa tekemällä ostokset kätevästi verkossa. Valitse laajasta valikoimasta juuri sinulle sopivat tuotteet ja tilaa ne kotiinkuljetuksella. Voit tehdä ostokset milloin tahansa, missä tahansa, ilman että tarvitset lähteä kauppaan.

Mitä pidit arvostelusta - uutisesta

Klikkaa tähtiä arvostellaksesi uutisen

Arvosteluiden keskiarvo 0 / 5. Arvosteluja: 0

Ei arvosteluja vielä - ole ensimmäinen!

Koska pidit tästä jutusta...

Seuraa meitä myös somessa

Vastaa