Ennätysyleisöjä niin jäähalleissa kuin kotikatsomoissa tänä keväänä tahkoava Liiga jatkuu C Moressa sekä MTV:n kanavilla aina kauteen 2026-2027 saakka. Telia ja Liiga ovat allekirjoittaneet mediaoikeuksista kolmivuotisen jatkosopimuksen.
Telia hankki Liigan esitysoikeudet kuusivuotisella sopimuksella kaudesta 2018-2019 lähtien. Vuodesta 2020 Liiga-lähetysten tuotannosta ovat vastanneet C More ja MTV. Nyt Telia ja Liiga ovat sopineet kolmesta lisävuodesta, jotka takaavat, että C More on Liiga-kiekon kotipesä aina kauden 2026-2027 loppuun saakka.
”Liigan kiinnostus on selvässä kasvussa haastavista koronavuosista huolimatta, ja yhdessä Liigan kanssa tavoitteenamme on tulevina vuosina kehittää Liigan suosiota yhä suuremmaksi. Kotimaan ylivoimaisesti suosituin urheilusarja, C Moren monipuoliset ja laadukkaat lähetykset sekä alansa parhaat tekijät yhdistettynä moderniin etätuotantokokonaisuuteen takaavat viihdyttävät kiekkoelämykset kotikatsomoihin seuraavalle viidelle kaudelle”, iloitsee Telian tv-liiketoiminnasta vastaava Olli-Pekka Takanen.
”Olemme palanneet isojen haasteiden jälkeen huippuvauhdilla takaisin kiekkohuumaan. Meillä on edelleen ennätystasainen sarja, joka kiinnostaa. Siksi onkin hienoa kehittää pitkäjänteisesti seuraavat viisi vuotta hyvin sujunutta yhteistyötä Telian ja C Moren kanssa”, hehkuttaa Liigan puheenjohtaja Heikki Hiltunen.
”Yleisö on löytänyt runsaslukuisesti takaisin halleihin. Olemme jo rikkoneet playoffs-otteluiden kaikkien aikojen yleisöennätyksen. Maanantain kolmannessa finaaliottelussa on rikkoutumassa 300 000 katsojan raja. Tästä kaikesta on oltava ylpeä ja samalla kiitollinen koko kiekkokansalle. Telian ja C Moren huipputason Liiga-tuotanto on ollut tärkeässä roolissa tukemassa tätä kehitystä”, Liigan toimitusjohtaja Riku Kallioniemi jatkaa.
Myös kotikatsomoissa Liiga rikkoo ennätyksiä. Liiga-lähetykset ja oheisohjelmat ovat tavoittaneet kauden aikana jo yli 3,5 miljoonaa suomalaista C Moressa ja MTV:n kanavilla.
”Liiga-lähetysten tavoittavuus on kasvanut viime kauteen verrattuna selvästi, ja C Moren suoratoistopalvelussa Liigan pudotuspelit ovat keränneet upeita ennätyslukuja. Esimerkiksi semifinaalien tiukat ottelut keräsivät tällä kaudella huimat 44 % enemmän katsojia edelliskevääseen verrattuna”, tuulettaa Takanen.
Lähteet: ePressi & Finnpanel Oy TotalTV-mittaus 6.9.21-17.4.22 (katselu tv-kanavilta ja vod-palveluista eri päätelaitteilla), kaikki 3+ vuotiaat suomalaiset, tavoittavuus = vähintään 3 minuuttia yhtäjaksoista katselua. C More Adobe Analytics.