Kaupallisen television katseluminuutit kasvoivat viikolla 12 jopa 17,7 prosenttia edellisvuoteen verrattuna. 25–54-vuotiaat katselivat kaupallisen television sisältöjä reilun viidenneksen enemmän kuin vuotta aiemmin, keskimäärin 1 tunti ja 48 minuuttia päivässä.
”Moni suomalainen kääntyy hämmentävässä tilanteessa television puoleen. Luotettavan uutissisällön lisäksi suomalaiset hakevat televisiosta viihdettä ja rentoutumista, etenkin kotimaiset viihdeohjelmat kiinnostavat”, sanoo Anna Lujanen, Screenforce Finlandin toiminnanjohtaja.
Sama ilmiö on nähtävissä useassa maassa. TV:n katselu on noussut 10–20 prosenttia eri puolilla Eurooppaa.
TV:n äärellä ovat nyt etenkin 25–54-vuotiaat. Finnpanelin TV-mittaritutkimuksen mukaan kaupallinen televisio tavoitti viikolla 12 peräti 89 prosenttia 25–54-vuotiaista. Yli 4-vuotiaista suomalaisista kaupallinen televisio tavoitti 86,4 prosenttia.
Koronakriisi mietityttää mainostajia. Kaikkien suomalaisten arki on mullistunut. Poikkeustila ei kuitenkaan ole ikuinen. Monien tuotteiden kulutus on tauolla, mutta samaan aikaan suomalaiset kuluttajat suunnittelevat kodinlaittoa sekä haaveilevat matkoista ja ravintolassa syömisestä.
”Suomalaisten arki on muuttunut, mutta kulutus ei ole loppunut. TV tarjoaa brändeille ainutlaatuisen mahdollisuuden tavoittaa suomalaiset kriisiaikoinakin. TV on tunnemedia, jonka muistijälki kestää tutkitusti huomattavasti muita medioita pidempään”, sanoo Lujanen.
Muuta luettavaa muualta
Eduskuntavaalit 2023
Eduskuntavaalit 2023 järjestetään sunnuntaina 2. huhtikuuta 2023. Vaaleissa valitaan kansanedustajat eduskuntaan vaalikaudelle 2023–2027.
Koe kesällä Helsingin nähtävyydet ja tekemiset
Helsingin nähtävyydet ovat kuuluisia ympäri maailmaa ja niiden joukossa on monia upeita kohteita. Tässä esittelemme muutamia kiinnostavia nähtävyyksiä Helsingissä, joita kannattaa ehdottomasti käydä katsomassa. Helsingin suosittuja paikkoja ovat mm. Suomenlinna, Tuomiokirkko, Kauppatori ja Linnanmäki.