Naantalin Muumimaailma herää talviunestaan Etelä-Suomen hiihtolomaviikolla 16.–24.2. Tänä vuonna jo 26 vuotta täyttävä Muumimaailma ei ole menettänyt suosiotaan, päinvastoin. Muumeilla riittää faneja niin Suomessa kuin ympäri maailmankin. Taikatalven myötä käynnistyy Muumimaailman vuosi, jonka pääsesonki ajoittuu kesän lomakuukausiin.
”Kotimaan matkailussa on tällä hetkellä todella positiivinen vire, ja on ilo seurata, miten viime vuosina ihmiset ovat olleet yhä kiinnostuneempia kotimaan matkakohteista. Kaukaisten kohteiden sijaan monet perheet ovat alkaneet miettiä enemmän, mitä löytyy läheltä. Esimerkiksi hiihtolomaviikolla kaikki eivät karkaa etelän lämpöön tai suuntaa pohjoiseen, vaan ilahduttavasti yhä useampi perhe hyödyntää mahdollisuuksia lyhyemmän automatkan sisällä”, pohtii Muumimaailman markkinointijohtaja Ann-Karin Koskinen.
Taikatalvessa yhdistyvät ulkona liikkumisen riemu ja tietysti seikkailu yhdessä Muumimaailman hahmojen kanssa. Tänä vuonna tarjolla on esimerkiksi Muumipeikon minisuksikierros, Aliisan minicurlingrata sekä keppidronttirata, joka tuo suositun keppariharrastuksen keskelle talvista Muumimaailmaa.
Muumien lisäksi talvinen maisema ja Saaristomeren kauneus tekevät Taikatalvesta ainutlaatuisen tapahtuman myös turistien silmissä. Vieraita odotetaan ainakin Venäjältä, Japanista ja Kiinasta. Muumimaailman kansainvälisyys lisääntyy vuosi vuodelta, ja ulkomaalaisten vieraiden viihtyminen otetaan tarkkaan huomioon myös valmistautumisessa.
”Kohtaamiset hahmojen kanssa ovat erityisesti pikkuvierailijoille monesti retken kohokohta, ja haluamme rakentaa niistä ainutlaatuisia ja persoonallisia hetkiä. Jokaiselta hahmoltamme vaaditaan kykyä heittäytyä ja uskallusta laittaa itsensä likoon. Lisäksi kielivarastoon kuuluvat suomen lisäksi englanti ja ruotsi. Edellisinä kesinä olemme työllistäneet paljon teatterialasta kiinnostuneita, ja moni on jatkanut sillä polulla”, kertoo Koskinen.
Myös tulevan kesän rekrytoinnit ovat käynnistyneet. Muumimaailma palkkaa yhteensä yli 200 kesätyöntekijää, ja hahmojen lisäksi tehtäviä löytyy monipuolisesti esimerkiksi asiakaspalvelussa, ravintolassa ja lipunmyynnissä.
Muuta mielenkiintoista luettavaa
Miksi valita Rahalaitos?
Rahalaitos on yksi Suomen suosituimmista lainojen kilpailutuspalveluista, joka auttaa sinua löytämään parhaan lainatarjouksen nopeasti ja helposti. Rahalaitoksen kautta voit kilpailuttaa lainasi useilla eri rahoitusyhtiöillä samanaikaisesti, ja saat tarjoukset nopeasti. Rahalaitoksen palvelu on täysin ilmainen, ja sen käyttäminen ei sido sinua mihinkään.
Mitä on hakukoneoptimointi?
Hakukoneoptimointi (SEO) tarkoittaa verkkosivuston optimointia siten, että se nousee hakutuloksissa korkeammalle ja saa enemmän näkyvyyttä hakukoneissa, kuten Google. Tärkein tavoite on lisätä verkkosivuston liikennettä ja parantaa sen näkyvyyttä potentiaalisille asiakkaille. SEO:n avulla verkkosivusto voi kilpailla tehokkaammin muiden saman alan sivustojen kanssa ja saada enemmän kävijöitä ja potentiaalisia asiakkaita.
Tulevaisuuden valokuitu laajakaista
Valokuitu laajakaista on tulevaisuuden yhteydenpidon keino, joka mahdollistaa nopean ja luotettavan internet-yhteyden kotona, toimistossa tai matkoilla. Valokuidun avulla voit nauttia sujuvasta suoratoistosta, nopeasta tiedostojen lataamisesta ja videopuheluista ilman keskeytyksiä tai viivettä.
LED-valot – tehokkaita ja monipuolisia valonlähteitä
LED-valot ovat erittäin energiatehokkaita, sillä niiden valmistusprosessi kuluttaa vähän energiaa ja ne tuottavat vähemmän lämpöä kuin perinteiset valonlähteet. Lisäksi LED valot kestävät pitkään ja niiden käyttöikä on moninkertainen verrattuna esimerkiksi hehkulamppuihin.
Digitalisaatio – muuttaa tapamme tehdä asioita
Digitalisaatio on mullistanut tapamme tehdä asioita. Se tarkoittaa digitaalisten teknologioiden käyttöönottoa ja integroimista eri alojen toimintaan. Digitalisaation myötä olemme siirtyneet paperilomakkeista sähköisiin palveluihin ja käyttäneet yhä enemmän tietokoneita, älypuhelimia ja muita digitaalisia laitteita arkipäiväisissä toiminnoissamme.
Digitalisaatio on myös luonut uusia liiketoimintamahdollisuuksia ja muuttanut perinteisiä toimialoja. Esimerkiksi verkkokauppa on kasvanut räjähdysmäisesti ja digitalisaatio on mahdollistanut uusien digitaalisten palveluiden kehittämisen, kuten pilvipalvelut ja tekoälyratkaisut.
Fortnite
Fortnite on yksi suosituimmista peleistä maailmassa, ja se on ehdottomasti yksi suosituimmista mobiilipeleistä. Fortnite on Battle Royale -tyylinen peli, jossa pelaajat taistelevat viimeiseen henkäykseen asti. Pelin grafiikat ovat vaikuttavat, ja sen pelattavuus on uskomattoman hauskaa. Fortnite on saatavilla Android- ja iOS-laitteille, joten se on helposti saatavilla kaikille pelaajille. Pelillä on nyt jo yli 120 miljoonaa pelaajaa. Fortnite ikäraja on 12 vuotta.