W Series -kausi käynnistyy tulevana viikonloppuna Miamissa. Kaikki kauden kahdeksan osakilpailuviikonloppua ajetaan F1-kisaviikonloppujen yhteydessä. Miamissa ja Mexico Cityssa ajetaan molemmissa kaksi kilpailulähtöä. Kisat ovat katsottavissa Elisa Viihde Viaplay -palvelussa.
Viime vuonna kolmanneksi sijoittautunut Emma Kimiläinen lähtee kisaan yhtenä ennakkosuosikeista. Tällä kaudella kuljettajilla on ensimmäistä kertaa nimetyt tallit ja Kimiäinen ajaa kisoissa Puman ykköskuskina. Vahvin vastus kaudella tulee olemaan todennäköisesti viime ja toissakauden voittaja Jamie Chadwick.
”Todella upeaa että kausi vihdoin alkaa ja vieläpä Miamista.Täällä on mieletön tunnelma, upeat puitteet ja amerikkalaiset fanit ovat kyllä omaa luokkaansa innostuksessaan ja fiiliksen nostattamisessa. Erityinen kisaviikonloppu on luvassa myös siksi, että meillä on kaksi kilpailulähtöä. Rata-aikaa viikonlopulle on todella vähän sillä perjantaina on vain yksi 30 minuutin treeni, johon on luvattu sadetta. Lauantaina ajamme aika-ajon, jonka nopein kierros määrittää lähtöruudukon ensimmäiseen kisalähtöön, joka ajetaan niinikään lauantaina ja toisiksi nopein kierros määrittää lähtöruudukon toiseen kilpailuun. Lämpötila huitelee +30 asteessa, joten onneksi tässä on muutama päivä aikaa totutella ilmastoon, ennen viikonloppua, kun on saapunut tänne perinteisestä suomalaisesta vappukelistä”, Kimiläinen kuvailee tunnelmiaan ennen ensimmäistä kisaviikonloppua.
W Series aikataulut:
6. – 10.5. Miami
20. – 21.5. Barcelona
1. – 2.6. Silverstone
22. – 23.6. Le Castellet
29. – 30. 7. Budapest
7. – 8. 10. Suzuka
21. – 22.10. Austin
28. – 30.10. Mexico City
Kisat ovat katsottavissa Elisa Viihde Viaplay -palvelussa. Osa kisoista myös V sport -kanavilla. Kaikki kisat suomeksi selostaa Veli-Matti Markkanen.
Lähde: Nordic Entertainment Group / Viaplay
Muuta luettavaa muualta
Hakusanamarkkinointi
Hakusanamarkkinointi (SEM) on digitaalisen markkinoinnin muoto, jossa mainoksia näytetään hakukoneiden, kuten Googlen, hakutulossivuilla. SEM käsittää hakusanojen valinnan, mainosten suunnittelun ja luomisen sekä mainosten hallinnoinnin ja optimoinnin. SEM-mainokset näkyvät yleensä hakutulossivujen ylä- ja alapuolella sekä oikealla puolella.