MTV:n ohjelmasyksy käynnistyi näyttävästi MTV:n ohjelmasyksy käynnistyi näyttävästi

MTV:n ohjelmasyksy käynnistyi näyttävästi – ennätyslukemia MTV Katsomossa ja MTV:n tv-kanavilla

Ajankohtaista MTV

Elokuu oli sekä MTV:n tv-kanavien että maksuttoman suoratoiston puolella superkuukausi. MTV:n tv-kanavien (MTV3, Sub, AVA) katseluosuus oli elokuussa korkein yhteentoista vuoteen. MTV Katsomossa oli niin ikään merkittävä kasvukuukausi.

Elokuussa etenkin MTV Katsomo otti yhä vahvempaa jalansijaa katsojien keskuudessa. Edellisvuoden elokuusta katseluaika kasvoi lähes 50 % ja tavoittavuus parani huomattavasti, yli 200 000 katsojalla vuoden takaiseen verrattuna.

MTV:n mainosrahoitteisten tv-kanavien koko vuorokauden katseluosuus oli sekä koko väestössä että 15-64-vuotiaissa noin 23 %. Tämä oli paras elokuu sitten 2011. Vahva katselu näkyi myös MTV:n kaupallisessa katseluosuudessa, joka sekin oli ennätyskorkea: 43,5 % 15–64-vuotiaissa (parhaaseen katseluaikaan 18.00–24.00) – korkein elokuun katseluosuus sitten vuoden 2014. Viikoittain MTV:n tv-kanavat ja MTV Katsomo tavoittivat elokuussa 3,7 miljoonaa suomalaista.

MTV Katsomo vetää katsojia ikisuosikeilla sekä uusilla ohjelmailmiöillä

MTV Katsomo tavoitti elokuussa viikolla 35 enemmän katsojia kuin millään muulla viikolla tänä tai edellisvuonna. Palvelun parissa käytetty aika kasvoi viime vuodesta merkittävästi: katsojat viihtyivät MTV Katsomon sisältöjen parissa 42 minuuttia päivässä. Tuttujen suosikkisisältöjen, kuten Salatut elämät ja uutissisällöt, lisäksi MTV Katsomon katsotuimpien joukkoon mahtuivat elokuussa etenkin nuorten naisten parissa suureen suosioon noussut Love Island UK ja uudet reality-ohjelmat, kuten The Harlins ja ensi-illan saaneet kotimaiset uutuudet Sometähtien sinkkuelämää ja Hääpäiväkirjat.

Ensitreffit alttarilla kauden 9 ensimmäinen jakso on tavoittanut TV-kanavilla ja MTV Katsomossa yli miljoona suomalaista ja keskikatsojamäärä on jo 750 000. Viikonlopun viihdeohjelmista Tanssii Tähtien Kanssa ja Masked Singer Suomi aloittivat molemmat upeasti syyskuun ensimmäisenä viikonloppuna suurilla, 800 000 – 850 000 keskikatsojamäärillä.

”MTV:n syysohjelmisto on lähtenyt hienosti käyntiin. MTV Katsomon kotimaiset realityt, The Harlins ja Sometähtien Sinkkuelämää koukuttavat katsojia ja Ensitreffit alttarilla uudet jaksot ovat lyöneet ennätyksiä kokonaistavoittavuudessa. Olen iloinen, että myös Tanssii Tähtien Kanssa ja Masked Singer Suomi jatkavat katsojien viikonlopun suosikkeinaSyksyn monipuolinen ohjelmistokattaus on vasta alkanut – paljon mielenkiintoista uutta on vielä alkamassa syyskuussa”, paljastaa MTV:n Channels & Digital Consumption -yksikön johtaja Iina Eloranta. 

Lähteet:

MTV, Finnpanel TV-mittaritutkimus (katseluosuudet, 4+- ja 15-64-vuotiaat)) ja TotalTV-mittaus MTV Katsomo ja ohjelmayleisöt (3+ vuotiaat) 7.9.asti


Muuta luettavaa muualta:

Google Pay – kätevä tapa maksaa ostoksia

Google Pay on helppo ja kätevä tapa maksaa ostokset Android-laitteella kaupoissa, verkossa ja sovelluksissa.

Google Pay maksaminen onnistuu sadoissa sovelluksissa ilman maksutietojen ilmoittamista. Maksa liikennevälineessä, tilaa ruokaa tai osta lippu uuteen teatteriesitykseen yhdellä napautuksella. Se onnistuu, jos näet Buy with Google Pay -painikkeen.

Elämä siirtyy kokoajan kohti digitaalisuutta

Oletko miettinyt hankkivasi pelitietokonetta, älypuhelinta tai vaikka älykelloa naiselle? Esimerkiksi älykello naiselle voisi olla hyvä tapa seurata hänen sykettä päivän mittaan. Monissa älykelloissa on kattava valikoima eri ominaisuuksia, joita löytyy eri mallien kalloista. Monilla älykelloilla voi seurata unenlaatua sekä nukuttua aikaa.

Tagged

Vastaa